Поки вагони доїхали до української підземки, їх вартість різко підскочила.
Київський метрополітен закупив вагони метро вчетверо дорожче, йдеться в сюжеті ТСН.Тиждень
Нещодавно метрополітен провів тендер на постачання 100 нових вагонів. Переможцем торгів стала лізингова компанія, створена напередодні тендеру.
Поки вагони доїхали до депо в Україні, їх вартість зросла аж у 4 рази.
Зокрема, на двох російських заводах в Пітері і Москві випустили сімдесят п'ять вагонів за ціною 329 000 000 гривень. Вартість одного вагона склала майже 4,5 мільйона гривень. Якимось дивним чином, ці вагони купила кіпрська офшорна компанія і вивезла їх на склад до Литви. Хоча до київського метрополітену їм було значно ближче. У Литві вагони купила британська компанія із статутним капіталом аж один фунт стерлінгів.
Вже на кордоні з Україною вагони різко подешевшали. І замість 4,5 мільйона гривень один вагон вже коштував 3,5 млн гривень. Отже, держава недорахувалася більш ніж 10 мільйонів ПДВ. І на цьому "тернистий шлях" вагонів в метро не завершився. У британській офшорці залізо купила фірма"Мервін", яка в подальшому передала їх донецькій фірмі "Буенор". Такий фірми вже не існує в природі.
"Укррослізинг", яка виграла тендер метрополітену, купила вагони в"Буенора"вже вдвічі дорожче - за 8 мільйонів гривень кожен. Директор метрополітену, навпаки, вважає цю ціну адекватною.
"Сьогодні вартість вагона метрополітену десь мільйон триста - мільйон чотириста євро", - говорить Володимир Федоренко.
Щоб розшукати "Укррослізинг", треба проявити неабиякі інтелектуальні здібності. З будівлі в центрі столиці вони виїхали після перевірок податкової та СБУ. Знайти компанію вдалося в підвалі житлового будинку без вивісок та інших розпізнавальних знаків. Втім, на камеру там спілкуватися відмовилася, лише заявили - є вагони, немає питань.
Тим часом в метрополітені кажуть, що платити по 250 мільйонів на рік за лізингові послуги - не обтяжливо.
"Десь 250 мільйонів (третина доходу). Придбання рухомого складу і відкриття нових станцій - це за рахунок Київської державної адміністрації", - заявив Федоренко.
Запитання щодо кругообігу вагонів по світу були і в прокуратурі, і в міліції, і в СБУ, і в податковій. Навіть були кримінальні провадження щодо посадових осіб метрополітену. Втім все це припадає пилом. Ніхто з правоохоронців не зважився розповісти ТСН.Тіжню про те, чому розслідування зайшло в глухий кут.
Тим часом днями столичний метрополітен знову просив мерію дати дозвіл на підвищення ціни за проїзд.